уторак, 30. новембар 2010.

Zacarani krug negativizma

Jedna narodna izreka kaze “Svako je kovac svoje srece.”. Potpuno tacno! Svako moze svoj zivot da ucini neverovatno srecnim I isto tako neverovatno nesrecnim (Jer je svako kovac i svoje nesrece!). Nasa percepcija realnosti zavisi iskljucivo od nas samih. “Carstvo Bozje je u vama!”- pise u Novom zavetu. Dakle, bez obzira kakve nas brige muce, nas zivot je tezak onoliko koliko ga sami ucinimo teskim. Optimizam je jedna od osnovnih pretpostavki srece. Negativne misli ne samo da same od sebe ne prolaze, vec nas same od sebe vuku sve dublje. Evo, na jednostavnom primeru… Vas prijatelj vam nije izasao u susret kada ste ga zamolili, iako ste vi njemu dosta puta do sad pomogli. Kako razmislja negativan um? Ovako:
1.       “Trazio sam mu pomoc, a  on se napravio blesav”, sledeca misao:
2.       “Izgleda da se I ne seca koliko sam mu ja puta do sada pomogao u zivotu”, sledeca misao:
3.       “Ma ja sam lud sto sam se uopste bavio takvim olosem”, dalje:
4.       “Ma, necu ni da mu se javim na ulici!”, sledece:
5.       “Ne treba mi vise u zivotu”, dalje:
6.        “Mrtav je za mene!”

Koliko je sesta izjava drasticnija od prve... Ne dozvolite zacaranom krugu da se poigrava sa vama!!! Uz ove misli idu I jake, neprijatne emocije, tok zacaranog kruga nema kraj, bujica negativnih emocija se sa svakom sledecom negativnom misli udvostrucuje! Posledice? Osecaj besa, ocaja, zelja za osvetom. Odjednom, umesto jednog problema imamo dva- onaj zbog koga smo trazili pomoc prijatelja I drugi, ozlojadjenost zbog odbijanja. U igri zacaranog kruga ce vrlo lako svaki od ovih problema stvoriti po jos jedan I onda ce ih biti cetiri (osam, deset, dvanaest, pedeset!). Ne moramo biti svesni svih ovih problema, ali su oni pohranjeni u nama i sluze kao pokretac zacaranog kruga koji pocinje da se okrece sve brze I brze. Ne prepustajte se spontanom toku misli! Ne zaboravite da mi nismo prosvetljena bica koja u potpunosti shvataju prolaznost i velicanstvenost zivota, mi smo jednom delom i zivotinje koje se bore za opstanak. Zivotinjski deo licnosti se cesto mesa u svakodnevni zivot stvarajuci zabrinutost i agresiju kao pokretacki mehanizam. Zacarani krug negativizma nikada ne vodi resavanju problema, naprotiv, uvek, po pravilu, UVEK, ga produbljuje i cini nemogucim za resavanje. 


Zelite jos da procitate o nacinima dolazenja do samoostvarenja? Kliknite ovde

Нема коментара:

Постави коментар